Laatste blog vanuit Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu Laatste blog vanuit Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu

Laatste blog vanuit Glasgow

Door: Emily Schulten

Blijf op de hoogte en volg Emily

08 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

8 mei – Dit is waarschijnlijk de allerlaatste blog die ik hier in Glasgow zal schrijven. Over 3 weken ben ik namelijk gewoon weer terug in Etten-Leur en zal ik vanuit daar de laatste dingen nog vertellen die ik hier heb meegemaakt. Sinds mijn laatste blog hebben we hier best alweer een aantal gezellig avondjes gehad hier in Glasgow. Ik ben ook goed op weg met mijn scriptie. Ik moet een vrijdag nog mijn introductie en conclusie inleveren en dan heb ik alles een keer ingeleverd. Hoofdstuk 1 en 2 heb ik al terug gehad met feedback, dus die kan ik daaraan gaan aanpassen en dan hoop ik dat ik volgende week ook een beetje op tijd hoofdstuk 3 en mijn introductie en conclusie terugkrijg met feedback zodat ik mooi alles heb kunnen aanpassen voordat Bas hier is.
Afgelopen donderdag zijn we met Lia, Loes, Corine, Milou en Eduardo naar de dierentuin in Edinburgh geweest. Dit was heel gezellig. We hebben er echt van alles gezien. Ze hadden er panda’s, die had ik echt nog nooit in het echt gezien. Maar ze lagen vooral te slapen, want blijkbaar slapen ze zo’n 16 uur per dag. Dan kun je in ieder geval zeggen dat je een relax leventje leidt. Het was voor mij ook de eerste keer dat ik neushoorns van zo dichtbij heb gezien. Ik had ze al wel vaker gezien in een dierentuin, maar dan van een aardige afstand. Dit keer stonden ze echt dichtbij en die beesten zijn groot! De stokstaartjes blijven natuurlijk ook altijd leuk om naar te kijken en ook naar de aapjes die zich een hele dag kunnen bezig houden met een eierdoos kan ik zelf eigenlijk de hele dag naar blijven kijken. Toen we bij de pinguïns kwamen kregen we nog een verrassing. Ze houden namelijk in deze dierentuin iedere dag een pinguïn parade. Dit is wel een vrijwillige parade, dus als de pinguïns geen zin hebben gaat het niet door, maar bij ons hadden een aantal pinguïns er wel degelijk zin in. Dan ga je met alle bezoekers op een lijn staan en lopen de pinguïns een rondje gewoon langs je af met de verzorgers samen. Dus dan ben je echt heel dichtbij. Nou was er één pinguïn bij die zich allemaal een beetje aan het uitsloven was en zich heel graag goed wilde laten zien aan iedereen en er daardoor wat langer over deed dan de anderen. Terwijl de anderen hun rondje al hadden afgemaakt was deze pinguïn pas halverwege. Nou mogen jullie 3 keer raden hoe die pinguïn heette. Ja hoor, deze pinguïn was genaamd: Emily. Nadat we alles in de dierentuin gezien hadden zijn we met de bus terug naar Glasgow gegaan en hebben we daar nog lekker wat gegeten en een drankje gedaan en toen zat de dag er weer op.
Vrijdag ging ik dan mijn kleine broertje, die helemaal niet zenuwachtig was voor zijn eerste vlucht alleen, ophalen van het vliegveld. Hij zou om half 2 landen, maar toen ik aankwam op het vliegveld zag ik dat zijn vlucht vertraagd was. Wat bleek nou, eerst waren ze koffers kwijt geweest en toen was er ook nog een kindje vast komen te zitten met zijn hoofd tussen een vliegtuigstoel, dus konden ze niet opstijgen voordat dat opgelost was. Dus hij had al gelijk weer best wat meegemaakt. We zijn toen eerst naar mijn kamer gegaan en ’s avonds zijn we ergens wat gaan eten en ik heb hem meegenomen om met een aantal mensen nog in de common room bij Eduardo wat te gaan drinken. Zaterdagochtend kwamen papa en mama in Glasgow aan. Die waren een maandag al wel met de boot in Newcastle aangekomen, maar die zijn eerst zelf nog een beetje gaan rondreizen voordat ze naar Glasgow toekwamen. Ik heb papa en mama de botanic gardens laten zien, de universiteit en het museum dat in de universiteit zit. Daarna zijn we naar het hotel gegaan zodat ze konden inchecken en hebben we ’s avonds nog lekker ergens gegeten. Zondagochtend ben ik naar het hotel gelopen waar papa, mama en Luuk sliepen om gezellig met zijn allen te ontbijten en na het ontbijt zijn we naar het stadion van Celtic gereden. Daar hebben we een rondleiding door het stadion gehad en heeft Luuk nog een mooi nieuw tenue gekocht om in te trainen. Daarna zijn we nog naar de kathedraal van Glasgow geweest en het centrum en ’s avonds hebben we op byres road weer wat gegeten. Maandagochtend zijn we na het ontbijt naar Stirling gereden, een plaatsje hier in de buurt. Daar hebben we wat in het plaatsje zelf rondgelopen en zijn we het kasteel in geweest. Daarna zijn we weer terug naar Glasgow gereden en hebben we eerst in het hotel wat gedronken en zijn daarna op zoek gegaan naar een plekje om weer lekker wat te eten. Dinsdagochtend ben ik voor de laatste keer naar het hotel gelopen om daar met zijn allen te ontbijten en na het ontbijt heb ik papa, mama en Luuk uitgezwaaid. Ze gingen weer op weg naar Newcastle om daar de boot naar IJmuiden te pakken. Ik ben toen zelf nog wat papierwerk gaan regelen, want al het geregel komt nu ook weer te voorschijn nu in de laatste weken. Alle papieren moeten weer getekend worden en op orde gemaakt. Vanochtend ben ik toen maar even lekker gaan sporten, even een eind goed rennen op de loopband is toch wel lekker om je hoofd even leeg te maken. Papa, mama en Luuk zijn weer veilig terug aangekomen in Etten-Leur en vandaag over precies 3 weken ben ik ook weer thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emily

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 6906

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Glasgow

Landen bezocht: