Nog 5 weken te gaan - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu Nog 5 weken te gaan - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu

Nog 5 weken te gaan

Door: Emily Schulten

Blijf op de hoogte en volg Emily

22 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

22 april – Nog 5 weken te gaan hier in Glasgow. Ik ben ondertussen weer meer dan een week terug in Glasgow. Sinds ik weer terug ben heb ik al aardig wat aan mijn scriptie gedaan en ben ik er al best wel ver mee. Maar aangezien ik moeilijk hele dagen bezig kan zijn met mijn scriptie, hebben we ook best weer een aantal gezellige avondjes op gehad. We hebben nog een avond het spel weerwolven gespeeld, nog een avond gaan bowlen, helaas heb ik niet gewonnen, maar ook niet verloren, dus wat dat betreft ga ik vooruit, want ik ben niet zo’n ster in bowlen. Ik heb zelfs nog een strike en een paar keer een spare gegooid, dus ik was best trots op mezelf. Maar het belangrijkste was natuurlijk dat het gewoon heel gezellig was. Er stond daar ook nog een fotohokje. Nou zijn die dingen niet zo heel groot en we waren met zijn vijven, maar we konden het toch niet laten om het even te proberen. De foto’s zien er niet uit, maar daarom zijn ze juist zo leuk. We zijn nog een avond naar de pub geweest en ook nog een avond film gekeken. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik hier veel nieuwe films heb leren kennen. Vandaag ben ik samen met Nora en Lia naar de chocolate factory geweest. We waren er al een paar keer langs gelopen en we waren nu toch wel nieuwsgierig wat het precies zou zijn. Aan de buitenkant zag het er in ieder geval heel gezellig uit, dus wij dachten, waarom niet een keer proberen nu we hier toch zijn. Van binnen zag het er iets minder gezellig uit. Het had wel iets weg van een speelparadijs waar je je kinderen mee naar toe neemt, een beetje zoals Joepie. Geen idee of jullie dat allemaal kennen, maar daar gingen wij vroeger wel eens naartoe met kinderfeestjes. Ze hadden er wel echt van alles. Ze hadden ook gewoon allerlei verschillende soorten broodjes en alles, maar ja, wij waren er natuurlijk eigenlijk wel naartoe gegaan voor de chocolade. Dat blijft toch stiekem wel een beetje een verslaving van mij hoor. We hebben lekker een chocolademelk gedronken en nog een klein chocoladetaartje erbij gegeten. Het was wel echt een super lekkere chocolademelk. Gemaakt van echte chocolade en melk, dus niet van water en poeder zoals je meestal krijgt. Heerlijk. En ook vanmiddag was het weer gewoon heel gezellig.
Nou kregen we van het weekend een brief binnen die iets minder leuk nieuws bracht. Blijkbaar ligt onze huisbaas op dit moment in een scheiding en haar man is mede eigenaar van het appartement waarin wij nu met zijn drieën wonen. Hij heeft ons nu plotseling een brief gestuurd waarin hij vertelde dat wij daarom onze huur nu 50/50 moeten gaan betalen. Nou ja, als dat zo is dan is dat natuurlijk allemaal prima. Maar het vreemde is dat we een contract hebben met haar en niet met hem. Nu bleek dus ook dat zij er helemaal niks van wist dat hij contact met ons zou zoeken en dat was, als ik het allemaal goed begrijp, ook niet echt haar bedoeling. Nu vertellen ze ons allebei iets anders wat we nu moeten doen. Hij wil ook met alle geweld komende donderdagavond per se langs komen om met ons drieën te praten om de positie uit te leggen en hij had het er ook over dat we een nieuw contract moeten tekenen. Zij vertelt ons dat het beter zou zijn als we geen contact met ons hebben en dat hij ons niet zomaar een nieuw contract mag geven. Oftewel, ze hebben van ons nu mooi een speelbal gemaakt van hun huwelijksproblemen. Nou dus mooi niet dat ik daar in meega. Hij mag van mij rustig langs komen donderdagavond en vertellen wat hij wil, maar ik ga mooi niks tekenen. Dat mogen ze eerst onderling eens mooi uit gaan zoeken met zijn tweeën en als zij er met zijn tweeën uit zijn dan kunnen ze nog een keer langs komen. Alhoewel ik wat dat betreft geluk heb, want mijn huur voor mei is toch al betaald en eind mei ga ik naar huis. Nu moet ik de huur voor juni ook nog wel betalen omdat mijn contract tot eind juni loopt, maar dat zien we dan wel weer verder. Het is vervelender voor mijn huisgenoten, want die blijven sowieso nog tot eind augustus. Maar goed, ze mogen dat lekker onderling uit gaan vechten. Ik ga gewoon nog hier alles eruit halen wat erin zit voor de laatste 5 weken. Over 2 weken heb ik hier lekker een gezellig weekend met papa, mama en Luuk en over 4 weken ga ik hier samen met Bas lekker een week vakantie houden en daarna ga ik mee naar huis en laat ik hun problemen hier mooi achter.

  • 23 April 2013 - 09:04

    J Schulten:

    Dag schat,

    Nog even volhouden en dan zijn wij er alweer. Gefeliciteerd met het halen van je studie punten.

    Kusjes Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emily

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 6905

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Glasgow

Landen bezocht: