De 11de week - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu De 11de week - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu

De 11de week

Door: Emily Schulten

Blijf op de hoogte en volg Emily

12 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

12 maart, dat wil zeggen dat ik aan mijn elfde week hier in Glasgow ben begonnen. Toch wel een raar idee. Als ik vooruit kijk dan lijkt de tijd vooruit te kruipen en lijkt het echt nog heel lang te duren voordat het mei is en ik weer naar huis ga, maar het idee dat ik hier alweer bijna 11 weken ben dan lijkt het helemaal niet zo lang geleden dat ik hier de eerste dag was.
Wat ik ben vergeten te vertellen in mijn laatste verhaal is dat ik een nieuw huisgenootje heb gekregen. Susan, het Chinese meisje dat ook bij mij in huis woonde, is verhuisd naar een kamer die dichterbij de universiteit is, dus dat betekende dat er een nieuw huisgenootje moest komen. Mijn nieuwe huisgenoot is een Franse jongen van 22 en hij heet Matthieu (ik heb geen idee of ik het zo goed gespeld heb). Verder weet ik eigenlijk niet zo heel veel van hem. Het is nu iets meer dan 2 weken geleden dat hij hier is komen wonen, maar ik heb hem echt nog maar 3 of 4 keer gezien en dan ook echt maar voor 2 minuten. Dus ja, dan kom je natuurlijk niet zoveel over iemand te weten. O ja, hij loopt hier stage, dat weet ik dan nog wel.
Verder hebben we de laatste 2 weken niet echt hele speciale reisjes gemaakt of dingen gedaan. Vorige week vrijdag zijn we nog naar cheesy pop geweest. Eerst met zijn allen wat gedronken bij Milou, zij studeert ook in Nijmegen, en nog een drankspel gespeeld en daarna onderweg naar cheesy pop. Op zondag hebben we toen een filmmarathon gehouden. Bij Loes en Lia hebben ze een hele grote common room met een redelijk grote tv. Op die tv hebben we de laptop aangesloten met een HDMI kabel en zo konden we op een groter scherm de films kijken. We zijn begonnen met het kijken van de Lord of the Rings trilogie, maar de derde en laatste film moeten we nog gaan kijken, ook al wilde Nora liever eerst het derde deel kijken in plaats van het tweede denk ik. Ze had per ongeluk de verkeerde dvd in de laptop gedaan. Na de twee films van 3 uur waren we toch wel een beetje erg gaar geworden, dus de derde gaat nog volgen. Afgelopen vrijdag ben ik met Corine naar het centrum geweest en hebben we daar wat rondgesnuffeld en toen heb ik ook de boeken van Lord of the Rings gekocht. Nu ik de Hobbit van Bas had gehad voor mijn verjaardag en die gelezen had was ik toch ook wel nieuwsgierig geworden naar de boeken van Lord of the Rings. En ja, mijn e-reader heb ik nu niet meer en ik vind het toch wel lekker om ’s avonds voordat ik ga slapen even iets te kunnen lezen, dus ik vond dat ik die boeken wel mocht kopen van mezelf. En ja het klopt, ik ben het nu aan het goed praten dat ik geld aan mezelf heb uitgegeven, want daar ben ik nog steeds niet goed in. Op zaterdagochtend ben ik gaan sporten. Ja, ja, ik ben nu toch maar wat fanatieker begonnen om te sporten hier. Ik loop hier wel heel veel omdat ik sowieso dan al een half uur moet lopen om ergens te komen, maar ik wil toch ook niet mijn conditie kwijt raken die ik zo hard heb opgebouwd bij de medisport in Nederland. Ik merk nu al dat het me niet meer zo makkelijk afgaat als eerst, dus daar moet wat aan gedaan worden. Zaterdagavond ben ik met Corine uiteten gegaan en zondag was gewoon een verschrikkelijk luie dag. Eerst ’s ochtends nog even boodschappen gedaan, de winkels hier zijn gewoon op zondag open, de supermarkt is hier gewoon van 9.00 tot 20.00 open op zondag en de andere dagen van 08.00 tot 22.00. De rest van de dag heb ik een beetje gelezen en vooral lekker lang met Bas op skype gezeten. Deze week ben ik begonnen aan mijn een na laatste collegeweek hier in Glasgow. Sommige colleges geven zelfs volgende week al geen werkcolleges meer, alleen nog hoorcolleges. Toch ook wel een raar idee hoor dat ik dan gewoon met mijn schoolwerk hier al klaar ben. En dan is het verder aan de slag aan mijn scriptie. Ik moet nu een heel uitgebreid plan op gaan stellen en dat naar mijn supervisor sturen en hij stuurt het dan ook nog door naar een tweede docent en daar krijg ik dan feedback op en dan kan ik van daaruit weer verder gaan werken. Vanochtend ben ik eerst weer gaan sporten en dan aan de slag gegaan met het plan voor mijn scriptie en ondertussen gezellig met Maartje via de facebook chat gekletst en dan gaan we vanavond met de groep nog wat drinken.
Nog 11 weken te gaan en dan ben ik weer thuis. Nou ik dat zo typ en naar het begin van mijn verhaal kijk bedenk ik me plotseling dat dat dus betekent dat ik deze week op de helft ben van mijn avontuur hier in Glasgow.

  • 12 Maart 2013 - 21:50

    Annefleur:

    Hoi!
    Sowee jaja de tijd gaat snel! We hebben in Nederland ook al de eerste 2 dagen warm weer gehad.. wel weer nu koud met sneeuw.. maar goed! Leuk dat je weer een verslag hebt geschreven! Groetjes uit Zwolle van je oud collegatje! Annefleur

  • 13 Maart 2013 - 00:15

    Opa Franken:

    goed zo ie gaat,toch???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emily

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 6908

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Glasgow

Landen bezocht: