Twee weken in Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu Twee weken in Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu

Twee weken in Glasgow

Door: Emily Schulten

Blijf op de hoogte en volg Emily

16 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

En toen was ik vandaag twee weken in Glasgow. Van de ene kant zijn die twee weken echt voorbij gevlogen, maar ergens heb ik ook het idee dat ik er al veel langer ben. Dat zal ook wel komen omdat de dagen allemaal redelijk druk en vol waren tot nu toe. Vorige week heb ik dan mijn eerste week van colleges gehad en ik volgens mij heb ik wel goed gekozen als ik de colleges zo eens bekijk. Vorige week en deze week had ik ook gewoon al op woensdagmiddag weekend. Hoe luxe is dat! Vanaf volgende week heb ik vanaf donderdagochtend 11.00uur al weekend, dus nog steeds heel erg luxe.
Tja en hoe vul je dan al die vrije tijd op. Donderdag ben ik ’s middags samen met Loes en Corine hier naar de bioscoop geweest, naar The Hobbit. En ze hebben hier relaxte banken achterin de bioscoop. Dus als je goed op tijd bent kun je daar lekker in wegzakken. Je kan er zelfs in gaan liggen als wil. Net alsof je een bioscoop thuis hebt. Dat was wel heel gaaf!
Vrijdagavond was het tijd voor een feestje. De internationale studentenverenging hier organiseerde een dansfeest. Hier hebben we allerlei traditionele dansen geleerd. Dat was wel echt heel grappig en leuk. En stiekem was het ook wel vermoeiend, want er kwam nog al veel springen bij kijken en je werd ook snel duizelig van al het draaien. Het grappige was dat er lang niet genoeg jongens waren, dus moesten meisjes met elkaar dansen.
Op zaterdagmiddag zijn we met een groep meiden, Loes, Lia (uit Duitsland), Nora (Oostenrijk) en Rachel (Amerika) gaan winkelen in het centrum. Dit was voor Rachel haar eerste introductie met de Primark (er zitten er hier 2 in het centrum). Ik was er dinsdagmiddag al geweest met Loes, maar ook voor mij was dat toen de eerste keer. Maar al die drukte en die gekte waarover de mensen meestal vertellen als ze over de Primark in Rotterdam vertellen heb ik hier niet echt gemerkt, maar dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat er al sowieso 2 in het centrum er hier zijn en er in Nederland maar 1 is (denk ik toch?).
De zondagmiddag heb ik met Loes en Corine doorgebracht in de ikea. Dat blijft toch ook altijd leuk. En je gaat ook nooit met lege handen naar huis. Ik heb een lekker plaid gekocht voor op mijn bed en een kaarsje (niet echt spectaculaire maar wel leuk). En dat plaid zorgt er in ieder geval dat ik lekker warme voeten heb ’s nachts, want het is hier nu toch ook echt koud geworden! Maar we hebben nog geen sneeuw gezien. Nou ja, ook niet helemaal waar. Het heeft vrijdagochtend misschien voor 10 minuten heel even gesneeuwd.
Zondagavond kwamen Thomas en Nora (Oostenrijk) bij mij eten. Dat was heel gezellig, maar er moest natuurlijk iets fout gaan, dat kon niet uitblijven. Plotseling kwam er allemaal water uit de wasmachine lopen, die staat in de keuken. Dus we hebben staan dweilen. Mijn huisgenootje had teveel wasmiddel in de wasmachine gedaan waardoor alles naar buiten kwam. Gelukkig doet de wasmachine het nu weer gewoon.
Gisterenavond hebben we gezellig met een groep gekookt bij Loes thuis en een kaartspel gespeeld.
De rest van de avonden ben ik eigenlijk ook niet heel veel thuis, want de meeste avonden brengen we toch wel door in de pub samen met een heleboel internationale studenten. Hier hebben we ook nog Tobias (Duitsland), Megan (Amerika), Jessie (Amerika), Emily (Amerika), Eduardo (Mexico) en Katie (Amerika) leren kennen. Ik denk dat ik nu de meeste wel genoemd heb, maar sorry als ik een aantal mensen heb gemist, want je leert hier nu zoveel nieuwe mensen kennen dat het af en toe ook lastig is om alle namen te onthouden.
En omdat het nu toch weekend is gaan we vanavond de verjaardag van Eduardo vieren op Byres Road (dit is een beetje de studentenstraat van West End, het deel van de stad waarin wij wonen).
Ik zal ook nog een paar foto’s erbij zetten van de omgeving van waar ik nu woon. En de kerstboom zal ik uitleggen, die liggen op dit moment namelijk overal op straat.
Nog 19 weken hier goed gaan genieten en dan kom ik weer terug naar Nederland.

  • 17 Januari 2013 - 14:42

    Karien Wilbrink:

    hoi Emily, hoe is het met je ? Beetje stomme vraag natuurlijk ,want ik heb daarnet je verslag zitten lezen en dat is helemaal leuk wat je allemaal meemaakt in een paar weken tijd. Een geweldige ervaring hoor, geniet er maar van want voor je er erg in hebt zit je weer in Etten-Leur. Heel leuk hoor dat je met dit reisverslag ons een beetje laat meegenieten van al je belevenissen. Super leuk en ik zal je zeker blijven volgen. Nou meisje nog heel veel succes en plezier natuurlijk !!!!! lieve groetjes van Karien, John en Robin.

  • 17 Januari 2013 - 18:05

    Marjel Schulten:

    Hee Emily,
    Zie dat je het prima naar je zin hebt. Da's fijn om te lezen. Ben benieuwd of jullie daar nog sneeuw krijgen. Hier is het al dagen wit. Veel plezier nog. De groetjes van Petra en Marjel.

  • 18 Januari 2013 - 08:54

    Maartje:

    He lieve Emily! Weer leuk om te lezen! Ookal was ik van het meeste al op de hoogte, het blijft leuk om te lezen! Blijf dus genieten en zoals er al gezegd wordt: voordat je het weet ben je weer hier! Liefs en een dikkekus!

  • 18 Januari 2013 - 13:08

    Davy:

    Hoi emily hoe is het allemaal .ben je een beetje gewend daar. leuke mensen om je heen .en hoe is het op school daar kun je wel een beetje volgen .maar volgdns de fotos heb je erg naar je zin denk ik maar vooraldst filmpje met dat dansen het was wel kort hoor .je hebt wel leuke foto.s en heel leuk verhaal gemaakt.ik ga nu weer verder met jim spelen en vanavond gaan we vakantie boeken we gaan naar mexico


    Groetjes liefs davy

  • 23 Januari 2013 - 17:12

    Corinne Schulten:

    Hoi Emily: ik heb het gevonden! Leuk om je verhalen te lezen en om de foto's te bekijken. Ga ik voortaan allemaal bekijken. Heel veel groetjes en liefs van mij en Raymond.

  • 20 Februari 2013 - 09:32

    Nelleke:

    Hallo Emily,

    HIEPERDEPIEP HOERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gefeliciteerd met je verjaardag, en nog veel plezier in Glasgow

    liefs en xxxxxxxxxxxx tante Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emily

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 6910

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Glasgow

Landen bezocht: