Eén weekje in Nederland - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu Eén weekje in Nederland - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu

Eén weekje in Nederland

Door: Emily Schulten

Blijf op de hoogte en volg Emily

12 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

12 april – Gisteren ben ik weer in Glasgow geland na een heerlijke week weer even in Nederland te zijn geweest.
Op 3 april werd ik wakker met een stralend zonnetje. Ik heb toen ’s ochtends eerst mijn koffer verder ingepakt en toen ben ik rond kwart over 12 weggelopen met mijn koffer naar de bus. Dat viel stiekem toch nog wel tegen. Normaal gesproken heb ik helemaal geen moeite om dat half uurtje te lopen, maar met zo’n grote koffer bij valt dat dan stiekem toch wel tegen. Maar ik was expres goed op tijd vertrokken dus ik was ruim op tijd bij de bushalte. En toen de bus in met die grote koffer richting het vliegveld. Daar ben ik op het vliegtuig gestapt naar Amsterdam en vanuit het vliegtuig had ik een heel mooi uitzicht ondanks dat ik aan het gangpad zat omdat het zulk mooi weer was. Het verschil tussen de twee landschappen, dat van Schotland en dat van Nederland, was wel heel mooi om te zien. Toen we opstegen vlogen we over de bergen heen en waren er hele grote gedeelten land te zien waar eigenlijk zo goed als niemand woonde. Eenmaal aangekomen bij de kust van Nederland was het een heel ander zicht, het land was helemaal plat en zo goed als ieder stukje land wordt eigenlijk wel gebruikt, is het niet voor huizen dan is het wel voor akkers. De vlucht was heel soepel gegaan, alleen de landing was wat harder dan gepland en bij de bagageband had ik mazzel dat mijn koffer als één van de eerste de band op kwam zodat ik niet zo lang hoefde te wachten. Toen ik mijn koffer had kon ik eindelijk zo snel mogelijk naar de aankomsthal, want daar stond Bas op mij te wachten. Wat was ik blij om hem te zien zeg! Want wat had ik hem gemist. Volgens mij was het wel weer even geleden sinds ik zo’n grote glimlach op mijn gezicht heb gehad. En toen lekker samen in de auto naar huis. Deze week ben ik bij Bas blijven slapen.
Donderdagochtend ben ik naar huis gelopen, want ik zou lekker met mama gaan winkelen. Toen ik mama zag merkte ik eigenlijk pas dat ik heel stiekem mijn ouders toch ook wel gemist had hoor. We zijn naar het centrum van Etten-Leur gegaan en zijn gaan winkelen. Dat was nog even kijken of ik nog wel kon fietsen, maar het gezegde klopte, fietsen verleer je niet. Ik moest alleen wel weer even heel erg wennen naar welke kant van de straat ik moest kijken. Nou had mama nog een beetje last van haar voet dus konden we niet te lang rond blijven lopen. Vandaar dat we tijdens het winkelen ook nog een paar pauzes in hebben gelast, heel erg vervelend hoor die pauzes. Eerst lekker koffie en thee gedronken bij de Belhamel, daarna weer verder met shoppen en daarna lekker lunchen bij de zus en zo en daarna nog even winkelen en toen weer terug naar huis met hele volle tassen. Ondertussen hebben we ook nog even staan kletsen met Saskia in de winkel. We waren pas rond 4 uur thuis en we hadden een hele leuke dag gehad. Ik ben toen naar Bas thuis gefietst en toen zijn we ’s avonds samen weer terug gegaan naar mijn ouders en hebben we daar lekker gegeten.
Vrijdagochtend ben ik met mama en Luuk gaan ontbijten bij family en daarna zijn we naar oma Nouws gegaan. ’s Avonds had ik een date met mijn lieve vriendinnetjes, Maartje, Myrthe, Anouk en Sophie in de Butler. Ook toen merkte ik eigenlijk hoeveel ik ze eigenlijk gemist had. Nick en Davy waren er ook gezellig bij. Het rare was op een gegeven moment eigenlijk dat het net leek alsof ik nooit weg geweest was, alsof we dat de week ervoor ook nog gedaan hadden. Maar dat is ook zeker natuurlijk een heel goed teken.
Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en daarna samen onze vakantie geboekt voor de zomer. We gaan er samen straks even lekker tussenuit in Centerparcs in Lommel. Toen naar de basketbal, want ik zou bij de wedstrijd van Bas gaan kijken. Helaas kwam de tegenstander niet opdagen, maar toen hebben ze een wedstrijdje tegen elkaar gespeeld en werd ik gevraagd om de score bij te houden. Na de wedstrijd was het gauw even wat eten bij Bas thuis en weer door naar de verjaardag van Maartje want die was die dag ook echt jarig.
Zondag hebben we ook eerst een beetje uitgeslapen en toen zijn we bij mij thuis mijn zwemspullen gaan halen en naar Eindhoven gereden om daar lekker met zijn tweeën te gaan zwemmen. Ik was er eigenlijk nog nooit geweest, maar de tongelreep is wel echt een heel leuk zwembad. ’s Avonds kwamen Paul en José nog even langs, want die kwamen net terug van hun weekendje Parijs. Nog even wat mooie foto’s kijken en leuke verhalen aanhoren over Parijs.
Maandag ben ik met mama nog een keer naar het centrum gegaan. Ik moest nog mijn schoenen ophalen bij de schoenmaker en ik wilde ook nog even langs bij Ingrid, want die moest die maandag werken. ’s Avonds zijn Bas en ik ’s avonds nog even naar Paul en José gegaan en zijn opa was er ook en zijn tante ook die ik toen voor het eerst heb leren kennen.
Dinsdag ben ik nog langs opa en oma Schulten gegaan, want die wilde ik natuurlijk ook nog even zien voordat ik weer terug zou gaan naar Glasgow en ’s avonds nog even lekker een avondje samen met Bas, gewoon lekker op de bank een filmpje kijken.
Woensdagochtend zou ik eigenlijk nog een keer met mama en Luuk gaan ontbijten, maar helaas was mijn kleine broertje ziek, dus die kon niet mee. Ik ben toen alleen met mama gaan ontbijten. Daarna hebben we thuis nog even wat gedronken en mama had bij José afgesproken toen ben ik nog even meegefietst en ging ik ook nog even mee om José lastig te vallen en hebben we nog even koffie gedronken. Woensdagavond zijn we weer bij mijn ouders gaan eten en hebben we naar de boot gekeken om terug te gaan in mei. Dat viel allemaal iets duurder uit dan gepland, vandaar dat de datum waarop ik straks weer terug naar Nederland kom veranderd is, want dat scheelde best wat geld. In plaats van op 25 mei ben ik nu op 29 mei terug thuis. Bas is dan al op 21 mei hier in Glasgow en dan hebben we hier nog even lekker een weekje samen en dan komen we samen met de boot weer echt terug naar huis. En toen was het woensdagavond toch echt weer tijd om mijn ouders weer gedag te zeggen. Afscheid nemen blijft echt niet leuk, ook al weet ik nu dat ik ze over 3 weken weer zie, want dan zijn ze hier in Glasgow.
Donderdag was het zover, ik moest weer terug naar Schiphol om weer terug te vliegen naar Glasgow. Bas heeft me naar Schiphol gebracht. Ook hier was afscheid nemen echt niet leuk, maar ik weet ook dat het grootste gedeelte erop zit, over 5 en een halve week staat hij bij mij voor de deur.
Vandaag ben ik dan toch echt aan het schrijven van mijn scriptie begonnen, want ik heb eindelijk een go gekregen van mijn supervisor om te gaan schrijven. Dus de komende weken ga ik hier gewoon heel hard aan mijn scriptie werken. En vanavond gaan we met een groepje samen eten en wat drinken, dus dat is ook weer gezellig.
Nog 6 en een halve week ga ik hier heel hard werken aan mijn scriptie en nog veel leuke dingen doen en alles eruit proberen te halen wat er in zit en dan ben ik op 29 mei weer echt terug in ons koude kikkerlandje.

  • 13 April 2013 - 10:23

    José:

    Weer een mooi verhaal! Goed dat je nu kunt gaan schrijven!!! Even kiezen op elkaar, en niet vergeten te genieten. Liefs José

  • 13 April 2013 - 17:56

    Arjan Schulten:

    Dag Emily,

    We hebben erg veel zin om over drie weken langs te komen. Dan kun je ons Glasgow laten zien. De vorige keer heb ik er maar weinig van gezien. Volgens mij zal het weer dan ook een stuk beter zijn.

    Werk nu maar hard aan je scriptie zodat we straks wat leuke dingen kunnen gaan doen.

    Veel liefs,

    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emily

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 6899

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Glasgow

Landen bezocht: