Weer een maand thuis - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Emily Schulten - WaarBenJij.nu Weer een maand thuis - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Emily Schulten - WaarBenJij.nu

Weer een maand thuis

Door: Emily Schulten

Blijf op de hoogte en volg Emily

29 Juni 2013 | Nederland, ettenleur

29 juni – weer thuis. Het is weer even geleden dat ik een blog geschreven heb en dit gaat ook mijn allerlaatste zijn, want mijn Glasgow avontuur zit er dan toch echt weer op. Ondertussen ben ik namelijk alweer een maand terug thuis in Etten-Leur.
De laatste paar weken in Glasgow zijn vooral gevuld geweest met het doen van leuke dingen doen en van dingen waarvan we steeds hadden gezegd dat we die nog wilden doen voordat we naar huis zouden gaan. Ook hebben we natuurlijk van iedereen afscheid moeten nemen in de laatste weken. We zijn nog een aantal keer uiteten geweest toen de hele groep er nog was. We zijn ook nog een keer gaan bowlen. Op woensdag 15 mei ging de eerste van onze groep naar huis, Loes. We hebben haar naar het busstation gebracht en uitgezwaaid. Daarna zijn we nog gaan winkelen en hebben we dan toch ook nog iets echt schots uitgeprobeerd: een gefrituurde mars. Niet echt mijn ding als ik heel eerlijk ben. Op vrijdagavond hebben we met de mensen die nog over waren bij Corine wat gedronken. Dit was de laatste avond dat we Thomas en Daniel hebben gezien. Op zaterdag heb ik met Nora en Eduardo bij Lia gegeten en hebben we het eurovisie songfestival gekeken via internet. Zondag ben ik met Nora en Lia naar een klein tentje gegaan waar ze bagels verkopen. Daar waren we al zo vaak langs gelopen dat we ze toch graag wilden uitproberen en die bagels waren dan ook erg lekker. Die maandag was mijn laatste dag met de mensen van de groep, want op dinsdag zou Bas in Glasgow aankomen. Het was toen ook eindelijk heel mooi weer geworden in Glasgow. Vandaar dat ik overdag met Nora en Lia naar de botanic gardens ben gegaan en daar hebben we lekker genoten van het mooie weer. Alleen toen ik terug op mijn kamer kwam, kwam ik erachter dat het misschien iets verstandiger was geweest als ik me had ingesmeerd, want ik was echt knal en knalrood. ’s Avonds zijn we toen met Nora, Lia, Milou, Tobias, Eduardo, Corine en de vrienden van Corine die in Glasgow op bezoek waren wat gaan drinken in de Ierse pub. Op die manier heb ik van iedereen afscheid genomen. Hoe blij ik ook was om weer naar huis te gaan, het was toch ook wel raar om van iedereen afscheid te nemen. Je hebt toch 5 maanden van je leven bijna iedere dag met die mensen doorgebracht en dan zie je ze plotseling bijna niet meer. Dat is toch een raar idee.
Dinsdag was het dan eindelijk zover. Bas zou van de boot afkomen in Newcastle en naar Glasgow komen rijden. Ja en het kon natuurlijk niet anders dan dat ik vanaf het moment dat Bas misschien aan zou kunnen komen dat ik voor het raam stond. En daar was hij dan. Wat was ik blij om hem weer te zien. We hebben een heerlijke week gehad samen in Glasgow. We zijn nog een dag naar Edinburgh geweest, naar het kasteel. We zijn naar een eilandje geweest dat in het midden van een meer lag. Met een klein bootje werden we naar het eiland gebracht en op dat eiland lag een ruïne. Het was echt prachtig. Nou hadden we dan ook wel mazzel met het weer, want het zonnetje scheen heerlijk. Ook zijn we nog bij een aquarium gaan kijken. Het was een mooi aquarium, met een hele grote tunnel waar je doorheen liep en waar een heleboel grote haaien zwommen. En na een week gingen we dan op dinsdag samen met de auto, een hele volgepropte auto, onderweg naar Newcastle om daar op de boot te stappen naar IJmuiden. Helaas hadden we onderweg nog wel een klein probleempje. Onderweg naar de boot verloren we de uitlaat van Bas zijn auto. Iedereen wist in ieder geval dat wij de boot op kwamen rijden, want de auto maakte genoeg herrie zo zonder uitlaat. De bootreis zelf was niet zo’n feest. Ik was weer goed misselijk. Maar ook dat heb ik weer gewoon overleefd en we zijn veilig aangekomen in IJmuiden. Het was natuurlijk wel typisch voor Nederland dat het weer lekker stond te regenen toen we van de boot afkwamen rijden. We zijn toen naar José, de moeder van Bas gereden en daar was mijn moeder ook. We hebben daar lekker met zijn vieren geluncht.
Dat was 29 mei, dus nu ben ik ondertussen alweer een maand thuis. Op dit moment zijn we bezig met plannen van mijn verhuizing. Ik ga bij Bas wonen en we zijn druk bezig met alle spullen uitzoeken en straks verhuizen.
Dit was dan nu echt mijn allerlaatste blog hier. Iedereen bedankt voor het lezen van mijn verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emily

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1289
Totaal aantal bezoekers 6893

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Glasgow

Landen bezocht: