Belfast en Dublin, het einde van de 3e maand - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu Belfast en Dublin, het einde van de 3e maand - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Emily Schulten - WaarBenJij.nu

Belfast en Dublin, het einde van de 3e maand

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily

29 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

29 maart, de derde maand in Glasgow zit er bijna op. Afgelopen weekend zijn we naar Belfast en Dublin geweest. Dit was een heel leuk weekend, maar het was ook een weekend met wat tegenslag. We zouden eigenlijk op zaterdagochtend om 08.30 vertrekken met de bus naar Belfast, maar toen we bij de bus aankwamen kwamen we erachter dat de bus niet zou rijden. Vanwege de sneeuw was de weg naar de ferry afgesloten en de ferry zelf ging ook niet. Dus dat betekende dat we die dag niet konden vertrekken. We hebben toen de buskaartjes om kunnen wisselen voor kaartjes voor de volgende ochtend en zijn naar de common room in het gebouw van Lia en Loes gegaan om daar er maar een filmmarathon van te maken die dag. De volgende ochtend, zondag, hebben we het opnieuw geprobeerd en gelukkig reed de bus toen wel en konden we dan toch op pad. Na een tijd in de bus gezeten te hebben moesten we overstappen op de ferry. Nou zijn boten niet echt mijn favoriete transportmiddel. Het weer was ook nogal onrustig dus de boot ging goed op en neer. Dus het kon natuurlijk niet uitblijven, ik werd er goed misselijk van. Het was buiten wel koud, maar gelukkig was het wel droog dus ik kon buiten gaan staan en dankzij de frisse lucht ging het al een stuk beter en ben ik niet echt ziek geworden. Nadat we van de ferry afkwamen moesten we nog een klein stukje met de bus en toen hebben we ongeveer een uur of 2 in Belfast rond kunnen lopen. Het is wel een leuke stad. Eigenlijk vond ik zelf Belfast heel erg op Glasgow lijken. We vonden er nog een winkelcentrum waar je redelijk ver omhoog in het gebouw kon en dan kwam je in een koepel vanaf waar we een mooi uitzicht hadden over de stad. Na een rondje door Belfast zijn we weer op de bus gestapt, dit keer in de richting van Dublin. Eenmaal in Dublin aangekomen was het al aardig laat. We zijn naar het hostel gegaan, hebben onze spullen op de kamer gezet en zijn op zoek gegaan naar een pub om lekker wat te gaan eten en te drinken en toen zat de dag er weer op.
Maandagochtend stonden we op tijd op zodat iedereen even een douche kon nemen. Eén nadeel: de douche was ijskoud!! Dus dat was even zo snel mogelijk haren wassen en er weer uit. En zo zaten we allemaal met een brainfreeze aan het ontbijt. Dat hadden we eigenlijk niet verwacht, we kregen namelijk ontbijt in het hostel en dat was echt meer dan prima. Ze hadden cornflakes, yoghurt, toast en eieren, dus allemaal hartstikke prima. We hebben met een gids een tour door Dublin gemaakt. 3 uur lang hebben we door de stad rondgelopen. Dat was heel leuk en interessant, het was alleen zo koud dat op een gegeven moment onze vingers, tenen, benen en neuzen bevroren waren, dus dan raak je het op een gegeven moment toch een beetje beu. Na de tour hebben we dan ook snel een overdekt winkelcentrum opgezocht en daar hebben we wat gegeten en nog in de souvenirswinkeltjes rondgesnuffeld. Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel om lekker verder op te warmen bij een kop thee en met een spelletje scrabble. Toch wel grappig om weer eens een keer scrabble te spelen op de ouderwetse manier met een bord en stenen in plaats van via wordfeud op je telefoon. ’s Avonds zijn we weer op zoek gegaan naar een plek om wat te eten en nog een pub in om even wat te drinken.
Dinsdag hebben we eerst nog een stukje door de stad gelopen en daarna zijn we naar de guinness brouwerij gegaan. Hier werd je meegenomen langs alle stappen hoe guinness gemaakt werd en je kreeg ook nog een gratis glas guinness. Nu lust ik eigenlijk helemaal geen bier, maar ik heb wel een klein beetje geproefd natuurlijk, dat hoort erbij. Alhoewel bier proeven om 11.45 als je het toch al niet zo lekker vindt niet zo’n geweldig succes is. Maar het was wel leuk om dat allemaal gezien te hebben. Dat hoort toch wel echt bij Dublin. Het vreemdste wat we misschien wel gezien hebben in de brouwerij was een vis op een fiets. Iemand een idee wat een vis op een fiets in de brouwerij te betekenen zou kunnen hebben? Ik snapte er namelijk niks van. Na de brouwerij zijn we nog ergens gaan lunchen en toen terug naar het hostel om onze spullen op te halen en daarna naar het vliegveld. Alleen eenmaal in het vliegtuig bleek dat er ijs op het vliegtuig zat, dus dat moest er eerst afgehaald worden voordat we zouden opstijgen. Dit zorgde ervoor dat we meer dan drie kwartier vertraging opliepen met vliegen. Nou landden we niet in Glasgow, maar in Edinburgh en daarom moesten we nog met de bus naar Glasgow. Deze bus hadden we van tevoren al geboekt, maar doordat het vliegtuig zoveel vertraging had misten we de bus naar Glasgow. Dus het was duimen dat we met onze kaartjes ook met de volgende bus mee mochten, anders moesten we nieuwe kaartjes kopen en waren we de andere kaartjes kwijt. Een half uur later kwam de volgende bus en dit keer hadden we geluk, we mochten van de buschauffeur met onze kaartjes mee met die bus. Uiteindelijk was ik rond 12uur ’s nachts terug op mijn kamer.
Maar al met al, ondanks de tegenslagen vanwege het weer, hebben we wel een heel leuk weekend gehad. Dublin is zeker een hele mooie stad en zeker de moeite waard om een keer te bezoeken.
Verder ben ik gisteren weer lekker gaan sporten en vanochtend heb ik het zwembad uitgeprobeerd in de sportschool. Het was wel lekker om te zwemmen, maar op een gegeven moment werd het een beetje te druk en zwom iedereen tegen me aan dus toen ben ik er maar mee gestopt want dan is het niet leuk meer. En ik ben weer bezig geweest met mijn scriptie. Op dit moment ben ik vooral bezig met bronnen lezen en samenvatten en de dingen opschrijven die ik kan gebruiken voor mijn scriptie, want ik ben nog aan het wachten op een reactie van mijn supervisor om te weten of ik ondertussen ook echt kan gaan schrijven. Het is van de ene kant wel fijn om een supervisor te hebben die je iedere keer feedback geeft, want zo kun je iedere keer alles goed aanpassen, maar van de andere kant is het ook wel vervelend dat je telkens moet wachten op een reactie voordat je weer verder kunt. Maar goed, ik heb nog wel even om te schrijven dus het gaat vast wel goed komen.
Komend weekend is het Pasen en dat wilden we hier toch ook wel een beetje vieren dus komende zondag gaan we lekker een paasbrunch maken en misschien ook nog wel eieren verstoppen en zoeken, want ook al ben ik dan 21, dat blijft er toch bij horen met Pasen. En natuurlijk chocolade eten, dat hoort er ook zeker bij. Dus morgen denk ik nog maar een keer extra naar de sportschool vanwege al die chocolade die er aan gaat komen denk ik.
En dan komende woensdag kom ik voor een weekje terug naar Nederland. Even bij mijn ouders op bezoek en mijn lieve vriendinnen weer even zien en Maartje’s verjaardag natuurlijk vieren. En dan eigenlijk het belangrijkste van allemaal, mijn lieve vriendje eindelijk weer om de hals kunnen vliegen woensdagavond op het vliegveld en het hele weekend lekker met hem door kunnen brengen en iedere avond de hele week. Heb er zin in!
En dan over 8 weken stap ik samen met Bas op de boot naar Nederland en dan kom ik weer naar huis.

  • 29 Maart 2013 - 20:19

    Jacqueline Schulten:

    Dag schat,
    Wat een leuk verslag. Nog een geluk dat jullie nog zijn gegaan ondanks het slechte weer.
    Tot volgende week. Lekker lunchen en shoppen.

    Veel liefs Mama.

  • 30 Maart 2013 - 17:06

    Corinne:

    Hallo Emily,
    Deze keer via deze weg een berichtje. Woensdag wordt dus je feestdag! Hopelijk is de lente dan echt in aantocht want iedereen is deze winter spuugzat. Zo,n tipje naar Dublin is wel een avontuur gebleken. Wel blij dat je geweest bent? Dishoek was ook heel koud en we hebben ook sneeuw gehad, maar samen hebben we het altijd gezellig.
    We gaan 2e paasdagen golfen met Marjel en Petra. Het is open dag op hun club en we kunnen dan gratis een clinic volgen. Luuk en Tim gaan ook mee. We sluiten gezellig af met een lunch. Verder hebben we rustige Pasen.
    Nou nichtje, alvast een fijne Pasen en een goede reis naar Nederland. Misschien zien we elkaar nog even.
    Dikke kus,
    Corinne en Raymond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emily

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 6895

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Glasgow

Landen bezocht: